Alultervezés, felültervezés
A céges autóflották esetében a felesleges kiadást leginkább a helytelenül megtervezett futásteljesítmény okozza. A cégek a szolgáltatás kiválasztásakor megpróbálják előretervezni az egy-egy autóra jutó futást, majd ezt megszorozni a flottába tartozó autók számával. Az esetek akár nyolcvan százalékában is elmondható ugyanakkor, hogy az igénybevétel alatt felborul a terv, borul a flottára tervezett éves költségvetés.
A cégek ilyenkor szembesülnek azzal: rendkívül nehéz hosszú távra megtippelni a majdani igénybevételt, egy egész szervezet esetében pedig elképesztően nagy eltérések is kijöhetnek az elszámolási időszak végére. Ide tartozik, hogy nem csak a rosszul felmért igénybevétel miatt térhetnek el jelentősen a számok, de idővel változhatnak a felhasználási szokások is. Megváltozhat a cég tevékenységi köre, vagy akár a megszokott üzletmenete is. Az aktívabb kereskedési időszakhoz több külföldi út, több külső helyszíni tárgyalás, több autózás tartozik, míg a defenzívebb üzleti periódus kisebb használatot jelent; ami ugyancsak lehet előnytelen a flottaszolgáltatás fenntarthatósága során.
A tervezéskor tehát minél pontosabban kell tudni megállapítani a várható igénybevételt, összevetni a korábbi tapasztalatokat, kielemezni a felhasználási szokásokat, a várható üzleti intenzitást. Még ennél is szerencsésebb olyan rugalmas konstrukciót keresni a piacon, amelyik dinamikusan figyelembe veszi az igénybevétel, a futásteljesítmény változását.