Single Blog Title

This is a single blog caption

Drága kilométerek

Aranyszabály: a gépjármű üzemeltetésében mindig a kilométer a főellenség. A feleslegesen megtett kilométerek okozzák a legtöbb kiadást, a legtöbb problémát. A fölösleges futás során olyan kockázatok és költségek jelentkeznek, amelyek a szigorúan célhoz kötötten használt autók esetében jóval kisebbek: minél többet van forgalomban egy gépkocsi, annál nagyobb a baleset, vagy a műszaki meghibásodás veszélye, intenzíven növekszik az amortizáció, növekednek a fenntartási költségek és az üzemanyag felhasználás.

Ha azt gondolnánk, hogy üzletileg a legtöbbet autózó kollégák eredményei a legkiemelkedőbbek, tévednénk. Érdemes egy kicsit utánaszámolnunk: ha egy céges autót használó munkatárs évi 50.000 kilométernél többet tesz meg, akkor egy reális átlagsebességet figyelembe véve is munkanaponként akár 6-8 órát is a gépkocsiban tölt. Ez mindenképpen munkaszervezési problémákat vet föl, mert vagy nem produktívan tölti az illető a munkanapját, vagy pedig nem pihen megfelelően. Harmadik eshetőségként felmerül, hogy esetleg nem céges ügyben használja a gépkocsit a cég költségén. Fentiek közül egyik sem elfogadható a cég szempontjából.

A felesleges futást tehát érdemes kiszűrni, kielemezni, így maradhatnak a költségek egy előre eltervezett szint környékén. Évi 40.000 levezetett kilométer után pedig azonnal érdemes a munkaszervezési kérdéseknek is utánamenni. Ez alól egyedül a szállítmányozás, logisztika jelent kivételt, ahol maga az úton levés, a vezetés a produktum. Minden más esetben érdemes újratervezni.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás